tirsdag den 21. april 2015

Oprydning i gården

Havde helt glemt, at jeg har denne blog og sikken da noget rod, for den skulle jo ha været opdateret for længe, længe siden.

Nåh men "Mas vale tarde que nunca" som de vist nok siger i Spanien. I Danmark siger blot - bedre sent end aldrig ;)

Siden december er det stort set leret der er løbet med al opmærksomheden. Efter endt kursus på Keramikskolen - www.keramikskolen.dk var hovedet så dejligt fyldt med nye idéer og de måtte jo prøves. Det er altid godt at blive inspireret og være sammen med andre med samme interesser.

Nu har jeg været i gang med leret siden 1999, hvor jeg startede som elev på den dengang aktive Helnæs Højskole. Og netop fordi jeg har øvet mig flittigt siden, så er det efterhånden blevet til nogle krukker, vaser og figurer mere eller mindre surrealistiske.

Det siger næsten sig selv, men nu er jeg nødt til at rydde gevaldigt op i skabene. Alternativet er at jeg stopper med at lave keramik. Og det kan vel næppe være et reelt alternativ.

Jeg har derfor besluttet mig til at lave en oprydningsdag i den gård hvor jeg bor
Kom og vær med, du kan helt sikkert komme hjem med noget helt unikt keramik ;)

Radio Humleborg kiggede forbi i den anledning:

https://www.youtube.com/watch?v=4cvCSF13CQE

Ind imellem har jeg dog haft nærvær nok til også at holde en lille fotoudstilling og det er jo ærgerligt at den er slut, når jeg nu havde glemt bloggen her.  Men der skal nok komme andre muligheder for at se mine foto. Hvis det skulle blive godt nok vejr på lørdag, så vil de nok også blive taget frem i dagens anledning. Ligesom de andre kreativiteter jeg har gang i vil titte frem.



Når jeg sådan slapper af om aftenen når mørket falder på, ja så skulle man måske nok tro at jeg var tømt for idéer, men sådan er det ikke hos mig. Næhh, så slapper jeg af med en kuglepen. Ja, vi er faktisk stadig nogle der holder af at sidde og skrive helt på gammeldags manér. Så sidder jeg og hygger mig med at skrive poesi og hvem ved måske en dag, kommer der en digtsamling fra Syssers Corner.

Foråret er i gang og det er jeg også, der bliver plantet og sået og snart blomstrer det hele igen - Så lever jeg ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar